16 May 2014

SUSTAINED RELEASED VITA C PLUS SHAKLEE : KENAPA 'RELEASED'?

Assalamualaikum semua..

SELAMAT HARI GURU sempena hari ini adalah 16 Mei 2014. Harini  Zue nak bagitau sikit tentang Vit C terbaik Shaklee.. Tentunya SUSTAINED RELEASED VITA C PLUS SHAKLEE..

Kenapa dia di panggil 'released' atau berperingkat-peringkat ni ye? Jom baca info ni yang Zue petik dari Secret Group Shaklee kami IReach..


KEBAIKAN DAN KEISTIMEWAAN MENGGUNAKAN VITAMIN C SHAKLEE
  1. Time released..semulajadi tanpa bahan pengawet..sesuai untuk orang yang gastrik.
  2. Bio flavonoid dalam Vitamin C membantu Vitamin C jadi lagi aktif.. kalau Vitamin E kena ada selenium... Vitamin C perlukan Bio flavonoid...
  3. Kalau demam atau selsema tak perlu makan ubat doktor. Patahkan 2 biji Vitamin C dan telan.
  4. Maksud Sustained Release tu, Vitamin C tu akan di 'release' untuk badan secara berperingkat.. let say Vitamin tu 500mg, setiap 1 jam, 100mg Vitamin C akan direlease untuk kegunaan badan...
  5. Kenapa susah-susah je Shaklee cipta time release?
    Sebab Vitamin C dapat diserap dengan baik oleh badan pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos semakin sedikit yang dapat diserap.
  6. Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex! Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tak ade dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer.
  7. Pelepasan dalam masa 5 jam tapi maintain Vitamin C dalam darah for 12 jam. Walaupun ia larut air tapi bukan masuk terus keluar, dia akan bekerja dulu dengan sel badan sebelum dia keluar. Satu fakta tentang Vitamin C ialah badan kita  tak boleh simpan Vitamin C tapi ia digunapakai dulu sebelum dibuang, in this case bersamaan kita makan corn selama 5 jam, tp bukan masa tu je kita ada bekalan Vitamin C sebab tadi dia kuar perlahan-lahan.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 
Zue Mat Amin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design