23 December 2013

SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE

DAPATKAN BERAT BADAN IDEAL DENGAN SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE

Seringkali kita dengar tentang ramai yang mempunyai berat badan yang berlebihan atau obesiti inginkan badan yang cantik dan ramping. Bagaimana pula dengan sesetengah golongan yang mempunyai berat badan yang tidak normal? Maksudnya disini terlalu kurus..


PENYEBAB BADAN KURUS (TIDAK IDEAL)?

Berikut ini adalah beberapa hal yang dapat menjadi penyebab mengapa badan anda kurus :

1. FAKTOR GENETIK

Faktor Genetik disebut juga dengan faktor keturunan dimana setiap orang pasti memiliki gen di setiap sel yang ada pada tubuhnya. Gen adalah penentu sifat yang diturunkan dari kedua orang tua, baik itu yang resesif ataupun yang dominan. Kurus juga dari genetik yang diturunkan kedua orang tua. Mungkin juga kedua orang tua kita tidak kurus, tapi berkemungkinan juga nenek moyang kita ada yang kurus. Itulah yang dinamakan faktor gen yang resesif.
 

2. TERLALU BANYAK BERFIKIR DAN STRESS

Berfikir selalu menjadi ciri khas manusia dibandingkan mahluk lain. Namun, terlalu banyak berfikir juga akan mengakibatkan stress. Berfikir juga memerlukan tenaga, jika kita terus berfikir dan tidak diimbangi makan dan rehat yang seimbang maka akan terjadi perombakan lemak dan protein ditubuh. Perombakan itulah yang mengakibatkan otot kita mengecil dengan kata lain kurus.
 

3. GIZI YANG TIDAK SEIMBANG

Kekurangan gizi akan menyebabkan badan kita kurus. Kerana tubuh kita tidak mendapat gizi yang sesuai. Misalnya pola makan yang tidak teratur dan jarang mengambil makanan yang termasuk dalam amalan pemakana sihat sempurna seperti telur, sayur-sayuran, susu dsb.
 

4. KURANG MENGAMBIL AIR MINERAL (Kurang Minum)

Air merupakan salah satu yang terpenting bagi manusia kerana sebahagian besar tubuh manusia adalah molekul air. Berapa kalikah anda minum dalam sehari? Berapa gelaskah anda minum setiap hari? Mempunyai badan yang kurus juga dapat disebabkan oleh kurang minum, akibatnya pencernaan kita mengalami gangguan. Minum perhari minimal iaitu 8 gelas besar. Sebaiknya kita lebih mengutamakan minum air putih berbanding air lainnya kerana air puith kaya akan mineral berbanding dengan air lainnya yang sudah banyak mengandungi bahan kimia yang tentu saja sangat berbahaya bagi tubuh kita.
 

5. MENGIMBANGI AKTIVITI, MAKAN DAN MASA REHAT

Agar seluruh anggota tubuh dapat bekerja secara maksima kita haruslah menyeimbangkan antara aktiviti harian, makan dan masa rehat. Jika tidak maka akan terjadilah gangguan dalam tubuh kita. Masalah ini biasanya terjadi pada mereka yang sering bekerja lebih waktu hingga waktu tidur mereka terjejas oleh pekerjaan.
 

6. MAKANAN TIDAK SIHAT

Untuk pengetahuan anda, pengambilan makanan yang tidak sihat seperti 'Junk Food' yang berlebihan akan menyebabkan kegemukan. Mengambil junk food seperti pizza, burger, dan junk food lainnya merupakan cara menambah berat badan yang salah. Anda akan berisiko diserang penyakit jantung kerana kadar kolesterol jahat yang tinggi. Junk food mengandung sedikit kalori dan banyak lemak. Alkohol juga mengandungi sedikit kalori yang tidak menambah berat badan anda secara signifikan. Alkohol akan membuat perut anda berisi gas dan justru terasa penuh sehingga nafsu makan anda akan berkurang.
 

7. KURANG BERSENAM

Ramai diantara kita yang memandang remeh hal-hal kesihatan yang memerlukan kita bersenam. Padahal bersenam sangat bermanfaat untuk menjaga kesihatan tubuh. Orang yang hidupnya kurang bersenam tubuhnya akan mudah terkena penyakit sehingga akan menyebabkan badan anda menjadi kurus.
 
SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE terdiri daripada :
 
 
VITALEA
  • Nutrisi lengkap yang mengandungi multivitamin dan mineral.
  • Pembekal tenaga segera
  • Membantu proses penghasilan darah merah
B COMPLEX
  • Meningkatkan selera makan
  • Kandungan Vitamin B6 menjaga keseimbangan garam-garam mineral tubuh
  • Mengubah karbohidrat, lemak dan protein kepada tenaga
  • Amat penting untuk aktiviti sel genetic
  • Mencegah stress
MEALSHAKES
  • Menambah selera makan
  • Pembekal nutrisi lengkap yang menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
  • Membantu tumbesaran
  • Anti oksida
 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Zue Mat Amin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design