19 July 2014

BAGAIMANA MENGGUNAKAN ESELL BAGI MEMBUAT PEMBELIAN VITAMIN SHAKLEE

Assalamualaikum kawan-kawan.. Salam ke 22 Ramadhan.. lagi beberapa hari sebelum Hari Raya Aidilfitri.. Bulan yang diturunkan berbagai ujian pahit getir dan semoga kita tabah dalam mengharunginya..
 
Ok, hari ni Zue nak ajar kawan-kawan bagaimana menggunakan esell bagi membuat pembelian Vitamin Shaklee.. Sekarang semua dah canggih kan.. hanya klik dan anda akan terus dihubungkan dengan pembelian online terus ke www.shaklee2u.com.my tanpa melalui agen.. 
 
eSell ialah Ordering Online System yang membolehkan para peminat Shaklee membeli terus pembelian menerusi online dari laptop, pc atau smartphone. Semua transaksi pembelian hanya sah melalui penggunaan kad kredit atau kad debit. Sangat mudah dan pantas tanpa perlu menghubungi pengedar Shaklee lagi.
 
BAGAIMANA CARANYA?

Mudah sahaja. Setelah membaca penerangan tentang produk Shaklee di entri blog ini. Contoh entri http://goo.gl/eQi7Pd dan kita sudah bersedia untuk membuat pembelian boleh terus klik di bahagian bawah seperti gambar ini.

Katakan kita memilih klik Full Set Combo Puasa. Selepas klik link tersebut, kita akan dapat akses ke paparan seperti gambar di bawah. Kita terus klik option 'Agree' dan button 'Next' untuk prosedur seterusnya.
 


Kemudian kita akan dapat lihat paparan produk Full Set Combo seperti gambar di bawah. Pastikan kuantiti yang dipilih betul. Setelah memastikan total amount betul, terus klik button 'Checkout'.

 
Kita mesti mengisi maklumat yang betul pada paparan seperti gambar di bawah. Ini bagi memudahkan proses penghantaran barang dilaksanakan dengan cepat dan tepat. Pastikan alamat penghantaran dan nombor handphone betul. Proses penghantaran mengambil masa 3 hari bekerja melalui Gdex. Sila klik 'Continue' untuk ke paparan seterusnya.

 
Kita akan dapat melihat di skrin 'Please confirm your order' seperti gambar di bawah. Jika kita telah berpuas hati dengan segala maklumat yang dipamerkan, sila sahkan dengan klik button 'Proceed for Payment'.

 
Kita boleh membuat pembayaran menggunakan kad kredit atau kad debit. Key in segala maklumat yang dikehendaki seperti gambar di bawah. Kemudian klik button 'Comfirm Payment".

 
Janga lupa untuk klik 'Print Order' seperti gambar di bawah dan simpan sebagai bukti pembelian kita jika berlaku kesulitan dengan pembelian nanti. Mana nak tahu kan...

 
Ta..da.. Mudah kan? Kini anda boleh terus menggunakan link eSell untuk pembelian produk Shaklee tanpa perlu melalui saya.

SELAMAT MEMBELI BELAH..
 
Zue Mat Amin
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design