14 January 2014

BAGAIMANA UNTUK DAPATKAN SEMULA BENTUK BADAN KURUS DAN RAMPING SETELAH BERSALIN?

 
Inginkan bentuk badan kurus, ramping, cantik dan menawan selepas bersalin? Sebelum itu ketahui apakah langkah-langkah sewajarnya yang perlu dilakukan oleh kaum-kaum wanita yang baru sahaja melahirkan anak ini..
 
Menurut kajian, terdapat 2 sebab utama mengapa ramai wanita mengalami masalah berat badan berlebihan setelah melahirkan anak:
  1. Sebelum hamil berat badan sudah mula naik berlebihan
  2. Ketika hamil, kenaikan berat badan melebihi daripada apa yang ditetapkan
Jadi, sekiranya anda mempunyai berat badan berlebihan dan berhasrat untuk hamil, maka disarankan agar anda ber'diet' terlebih dahulu. Kemudian, sewaktu kehamilan, sebaiknya anda mengajar agar berat badan tidak naik berlebihan.
 
Secara umumnya, setelah melahirkan anak, berat badan akan mula naik antara 5 hingga 10 kilogram daripada berat sebelum mengandung. Tapi ianya akan dapat diturunkan dalam tempoh 6 hingga 12 bulan.
 
Satu langkah yang terbukti dapat membantu dalam usaha menurunkan berat badan adalah dengan menyusui bayi dengan baik kerana selain untuk pertumbuhan bayi, proses menyusu mampu turut membakar timbunan lemakdan menukarkannya menjadi tenaga untuk keperluan tubuh ibu.
 
Selepas bayi berusia empat hingga enam bulan, anda bolehlah memulakan usaha menurunkan berat badan dengan diet yang sesuai dan selamat menurut saranan doctor. Sebaiknya lakukan secara berperingkat-peringkat dan jangan terburu-buru kerana mengharapkan keputusan yang pantasyang akhirnya mungkin menjejaskan kesihatan diri.
 
Selain itu, selepas melahirkan anak, cubalah usahakan agar jarak antara kelahiran anak yang baru lahir dengan kehamilan yang berikutnya tidak terlalu rapat untuk mencegah kegemukan. Anda mungkin tidak sempat menguruskan badan dan tiba-tiba hamil lagi.
 
JOM KURUS DENGAN SET KURUS SHAKLEE..
 

 
Anda boleh mengambil set penurunan berat badan ini seawal dalam pantang lagi dan hasilnya pasti mengujakan anda. Untuk maklumat lanjut dan cara pemakanan Set Kurus ini anda bolehlah menghubungi saya seperti berikut.

Zue Mat Amin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design