18 December 2013

TIPS BAGI MENCEGAH RESDUNG

RESDUNG??? MEMANG AMAT TIDAK SELESA...

Ketidakselesaan sewaktu terkena jangkitan resdung memang sangat merimaskan tetapi setiap penyakit itu ada penawarnya.. Malahan, kita juga di galakkan untuk mengelakkan diri kita daripada terjangkit dengan penyakit yang merbahaya..


ANDA BOLEH MENGAMALKAN TIPS BERIKUT:-
  1. Elakkan diri daripada memelihara binatang berbulu di dalam rumah seperti kucing dan arnab
  2. Jangan menggunakan sarung bantal, cadar, selimut yang diperbuat daripada bulu binatang. Untuk hasil yang lebih baik, cuci ketiga-tiga barang tadi dengan menggunakan air panas. Tujuannya adalah untuk membunuh serangga dan pepijat.
  3. Rajinkan diri anda untuk membersihkan karpet atau permaidani di rumah anda. Jika perlu, gunakan penyedut hampagas yang berkualiti tinggi.
  4. Jika anda ingin mengemas rumah, anda digalakkan untuk menggunakan penutup hidung bagi mengelak anda daripada tersedut habuk semasa mengemas. Penutup hidung ini bukan sekadar di pakai semasa musim jerebu sahaja.
  5. Banyakkan minum air suam atau air mineral. Anda juga boleh mengamalkan minum sup panas.
  6. Amalkan mengelap muka dengan menggunakan tuala yang bersih yang dah dibasahkan dengan air suam. Lebih elok, jika anda mengamalkannya, setiap kali anda balik dari tempat kerja atau berjalan-jalan di kawasan luar rumah.
  7. Jika anda tahu yang anda ada alahan pada makanan laut, berhenti daripada mengambilnya. Jika tidak, anda boleh mengundang merbahaya kepada kesihatan anda sendiri.
TAPI JANGAN KHUATIR.. SHAKLEE ADA PENAWARNYA.. ALFALFA, VITA C DAN B COMPLEX ADALAH JAWAPAN KEPADA MASALAH RESDUNG INI..

Zue Mat Amin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design