18 July 2014

TIPS DI HARI RAYA

CARA KEKAL LANGSING DI HARI RAYA..

1. Bersenam di waktu pagi
2. Pilih hidangan rendah kalori di majlis rumah terbuka...
3. Makan snek sihat sebelum menghadiri rumah terbuka
4. Cheat day hanya pada hari raya bukan sepanjang bulan puasa.

CARA BIJAK HADIRI RUMAH TERBUKA
 
Sama ada menghadirinya bagi mewakili syarikat atau meraikan teman-teman, menghadiri rumah terbuka perlu dilakukan secara bijak. Langkah pertama, buat tinjauan ringkas sebelum memutuskan apa yang ingin dimakan. Ini mengelakkan anda memakan semua hidangan yang disediakan. Sewaktu mengambil makanan, pastikan hidangan yang sihat berada di bahagian tengah-tengah pinggan. Langkah ini memastikan anda menikmatinya terlebih dahulu berbanding makanan yang diletakkan di tepi pinggan..
 
JANGAN TERPEDAYA DENGAN DIET SODA
 
Dewasa ini minuman ringan menjadi pilihan pada hari raya atau rumah terbuka. Namun harus diingatkan, sekali pun niat tuan rumah cukup baik menyediakan diet soda, anda diingatkan tidak terpedaya. Memang benar minuman ini mengurangkan pengambilan sekitar 140 kalori dibandingkan jenis minuman ringan yang lain.
 
Bagaimana pun kajian penyelidik Universiti texas selama satu dekad mendapati peminum diet soda berisiko berdepan peningkatan ukuran pinggang sehingga 70 patus (risiko 500 patus lebih besar diperolehi oleh mereka yang mengambil lebih dari 1 -2 minuman bersoda sehari)
 
JAGA BERAT BADAN IDEAL DENGAN 5 MAKANAN INI
 
Sebagai manusia biasa, ada kalanya (atau kerap kali juga) kita tidak mampu menepis godaan juadah yang enak-enak dihidangkan pada hari raya. Selain bersenam, memilih makanan yang rendah kalori pada sebelah malam atau keeseokan harinya berupaya mengawal berat badan tanpa menyebabkan anda kekurangan gizi. Berikut di antaranya.
 
  • Epal
  • Asparagus
  • Paprika
  • Timun
  • Sayuran berdaun hijau
SEMOGA BERMANFAAT..
 
Zue Mat Amin
  • Sms/whatsapp : 017-5915820
  • Emel : superbvitaminme@gmail.com
  • Fb : www.facebook.com/supervitaminme

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design