10 July 2014

KEBAIKAN 'PURPLE CARROT' DI DALAM VIVIX

Assalamualaikum.. Apabila kita ambil satu-satu suplemen tu kita cek dulu tak kandungannya apa? Emm.. elok la cek dulu ye.. mana tau kot-kot ada bahan terlarang.. Dah makan baru nak cek buat apa dak.. Harini nak story skit tentang VIVIX. 
 
Semua orang tahu Vivix terkenal sebagai tonik ajaib kerana fungsi Vivix yang pelbagai dalam merawat macam-macam jenis penyakit. Antara bahan yang digunakan dalam Vivix adalah Purple Carrot. Apa khasiat purple carrot ni? Jom kita baca lagi info yang disediakan di sini..
 

1. Anti Oksida

Purple carrot ini bersifat lebih anti oksida berbanding carrot biasa. Anti oksida ini berfungsi untuk melindungi sel badan kita dari ‘berkarat’ yang seterusnya meleret kepada macam-macam penyakit.

2. Anti Radang (Anti-Inflammatory)

Purple carrot ini mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Ini menjadikannya sangat bagus untuk membantu melegakan arthritis atau sakit sendi.

3. Anti Carcinogen

Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi pesakit kanser, lobak ungu ini boleh membantu tubuh untuk melawan kanser.

4. Antiviral, Antiseptic & Antimicrobial

Purple carrot sangat bagus melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkit dan merebak seperti flu, campak dan jangkitan dalaman seperti jangkitan di salur kencing, mulut dan perut.

5. Vitamin A

Dos Vitamin A yang tinggi di dalam purple carrot adalah sangat bagus untuk mengelak arteri tersumbat dan secara tidak langsung mengelak penyakit stroke. Purple carrot juga kaya dengan Vitamin B, C dan vitamin E , yang bagus untuk merendahkan bacaan kolesterol.

6. Akar

Akar purple carrot ini telah lama digunakan untuk merawat masalah usus, masalah penghadaman, masalah tonsil dan sembelit.

7. Jus Purple Carrot

Dalam kajian yang dibuat oleh Universiti Queensland, jus purple carrot didapati berkesan untuk merendahkan tekanan darah, menstabilkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis dan juga boleh membantu penyakit hati dan jantung.

Cara Mudah Untuk Mendapatkah Khasiat Purple Carrot ini dengan mudah dan murah adalah daripada Shaklee kerana salah satu ramuan yang terkandung dalam Vivix adalah Purple Carrot..

Melihatkan betapa banyaknya manfaat vivix ni maka tidak hairanlah ia juga dikenali sebagai tonik ajaib. Dalam entry sebelum ini saya telah kupas tentang manfaat vivix untuk penyakit beserta testimoni sekali. Bagi saya tidak rugi amalkan vivix kerana ia hampir mengandungi semua manfaat 1001 yang sukar nak dapat dalam produk yang lain. Hanya dengan satu botol dapat merubah segalanya. In syaa Allah dengan izinNya jua..

 
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=412301454090d60344e086faf8a54906
 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Zue Mat Amin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design