06 April 2014

ASID FOLIC DAN KEHAMILAN


Kenapa Asid Folic penting semasa kehamilan? Ibu-ibu atau bakal ibu harus bersiap sedia untuk menyambut kedatangan orang baru dalam keluarga. Sebelum anda merancang untuk hamil anda perlulah persiapkan diri anda dengan pemakanan yang sihat serta Asid Folic. Anda dinasihatkan untuk mengambil Asid Folic 3 bulan sebelum mengandung. Ye.. Asid Folic dan kehamilan adalah berkaitan. Ini bertujuan untuk mengelakkan spina bifida dan juga birth defetcs kepada bayi yang bakal dilahirkan. Sekurang-kurangnya 400 mcg asid folik diperlukan oleh badan si ibu.

Jom kita baca info lanjut tentang Asid Folic.

FUNGSI

Asid Folic dianggap sebagai makanan otak, ia diperlukan untuk pengeluaran tenaga dan pembentukan sel darah merah. Ia juga menguatkan imuniti dengan membantu dalam pembentukan yang sesuai dan fungsi sel darah putih. Oleh kerana ia berfungsi sebagai koenzim dalam sintesis DNA dan RNA , ia adalah penting untuk pecahan dan penyalinan sel yang sihat. Asid Folic terlibat dalam metabolisma protin, dan telah digunakan dalam pencegahan dan rawatan Asid Folic anemia. Zat ini juga boleh membantu dalam depresi dan "anxiety".

Asid Folic sangat penting dalam kehamilan. Ia membantu mengatur pembentukan sel saraf "embryonic" dan " fetal" , yang mana amat penting untuk tumbesaran yang normal.

Asid Folic sangat berkesan apabila digabungkan dengan vitamin B12 dan vitamin C.

SUMBER

Makanan berikut mengandungi folik asid: barli, daging lembu, bran, ragi yang ditapai, beras perang, keju, ayam, buah kurma, sayuran berdaun hijau, daging kambing, hati, susu, cendawan, oreng, sayuran berubi, ikan salmon, tuna, gandum, dan bijirin.

KEKURANGAN BOLEH MENYEBABKAN :
  • Sakit di sekeliling mulut.
  • Sakit lidah.
  • Tumbesaran yang lembap, pada kanak-kanak.
  • Anemia

B COMPLEX SEBAGAI ASID FOLIC YANG TERBAIK

B Complex Shaklee merupakan asid folic terbaik buat anda.

Tekanan harian, runsing dan beberapa preskripsi ubatan berunsur dadah boleh menyebabkan pengurangan kandungan Vitamin B di tubuh anda.

B complex menawarkan gabungan hebat 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh untuk berfungsi dengan baik.

Ia juga membantu menyokong pertumbuhan sel dan bahagian tertentu, tenaga metabolisme, menjaga kesihatan kulit dan nengawal tekanan harian. Jadi tidak hairanlah mengapa Asid Folic dan Kehamilan adalah berkaitan.. Jom order...


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Zue Mat Amin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design