08 August 2014

BAGAIMANA MENGHILANGKAN PARUT KELOID

APA ITU KELOID?

Seriusly, mula-mula tak tahu juga.. tapi bila cari kat En Google jumpa jawapan ni..

Keloid yang dibangkitkan, keras, tebal, parut gatal pada kulit.Keloid berlaku apabila tindak balas tisu daripada perkadaran kepada jumlah tisu parut diperlukan untuk membaiki normal dan penyembuhan. Kerana proses penyembuhan yang rosak, kolagen bentuk berlebihan pada tapak kecederaan penyembuhan atau insisi pembedahan.

Keloids boleh terus untuk membesarkan lebih suatu tempoh masa dan menjadi hodoh. Kebanyakan akhirnya meleperkan keluar dan berhenti gatal-gatal.

Walaupun keloids boleh berlaku di mana-mana pada badan, yang paling biasa adalah dada, belakang atas, dan bahu otot (berbentuk delta) kawasan. Keloids juga boleh membangunkan di tapak pustules jerawat. Walaupun mereka biasanya berlaku menengah untuk luka, mereka mungkin timbul secara spontan. Satu kecenderungan keturunan untuk membentuk keloids telah disyorkan. Keloids mesti dibezakan daripada keadaan yang berkaitan dipanggil "Hypertrophic parut." Walaupun parut Hypertrophic parut tebal yang kekal dalam sempadan luka, keloid melangkaui sempadan luka yang asal.

 
Beginilah rupa parut keloid.. ada juga di tempat-tempat lain seperti lengan (BCG), perut (akibat bersalin ceaser) tempat-tempat lain (pembedahan dan luka chicken pox etc).

BAGAIMANA MENGHILANGKAN PARUT KELOID

Parut boleh menjadi sangat sukar untuk menghilangkan atau sekurang-kurangnya untuk mengurangkan penampilan mereka; Namun parut Keloid boleh sering menjadi yang paling sukar untuk menghapuskan.

Keloid tidak benar-benar merosakkan Walau bagaimanapun mereka boleh membahayakan, dan mereka biasanya gatal agak teruk juga. Mereka kerap mungkin mempengaruhi semua peringkat umur, walaupun mereka cenderung untuk mempengaruhi orang-orang yang berkaitan dengan umur 10, 20, dan supaya mereka mempengaruhi kedua-dua lelaki dan wanita begitu juga. Ia difikirkan bahawa kulit lebih mendalam mempunyai lebih kebarangkalian yang membentuk parut Keloid, dan mungkin keadaan menjadi begitu buruk bahawa ia mesti boleh disfiguring. Jadi, ianya agak keadaan yang berpotensi yang serius.

SEBAB-SEBAB SERTA PENCEGAHAN PARUT KELOID

Parut keloid yang biasanya terdapat pada orang-orang yang pernah mengalami kecederaan seperti terbakar atau jerawat yang teruk. Sebagai alternatif untuk mengubati jelas, parut yang cenderung untuk overfill bersama-sama dengan kolagen dan juga secara berturutan menyebabkan ia menjadi diperbesarkan untuk menambah saiz.

1. PEMBEDAHAN

Parut keloid boleh meningkatkan peluang anda untuk mendapat kanser kulit. Isu dengan prosedur pembedahan ialah sentiasa walaupun ia mengambil keloid ini benar-benar, seperti yang disebutkan, parut yang mungkin datang kembali, dan Ya, ia biasanya pulangan untuk parut prosedur perubatan yang sebenar yang akan terus ketinggalan. Ada di dada, belakang dan tangan, di mana terdapat tiada penawar yang dikenal pasti untuk keadaan yang pada masa ini.

2. SUNTIKAN STEROID

Jika anda telah mempunyai parut Keloid sebelum, atau walaupun Keloid ini telah mula menjadi tebal, terapi suntikan steroid mungkin berguna. Bilangan suntikan yang biasanya diberi dalam menjangkakan bahawa ia akan mengurangkan saiz plus kerengsaan bekas luka, walau bagaimanapun penyelesaian rawatan jenis ini tidak selesa dan tidak kerap. Keadaan mungkin menjadi amat menyakitkan membuat ini biasanya tidak diterima

3. SUPLEMEN SHAKLEE YANG SESUAI

Parut Keloid umum mungkin menyakitkan serta amat sukar untuk menghapuskan. Mereka jarang dan umumnya terdapat dalam jenis kulit Afrika serta Asia. Ia difikirkan bahawa keadaan adalah keturunan dan ia lazimnya ditemui dalam keluarga. Seseorang mungkin memerlukan pembekal penjagaan kesihatan secukupnya mengesan keadaan dan memberitahu anda tentang kaedah yang akan datang untuk berurusan dengan keadaan jika berakhir.

Jangan risau, jika anda takut dengan 2 jawapan di atas apakata kita cuba pula ESP Energizing Soy Protein bagi membantu permasalahan ini.. Terdapat pelanggan yang telah mencuba dan mendapat cara ini berkesan.. Jom baca testimoni beliau..


 
Tak salah kalau mencuba kan?
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=8c2f64f08271fc4e4351c12acee2a932
 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Zue Mat Amin
  

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to superbvitaminme
Design by Ccicute Design